Abstract:
This article aims to add scientific references about the values of Islamic education in the book La Tahzan by Aidh Al-Qarni and its relevance, so that later if anyone is looking for references about the values of Islamic education in the book La Tahzan, they can multiply so that it can make it easier for readers. . The research approach used is library research, the data obtained from the literature with a theoretical and philosophical approach. The results of the study found that the values of Islamic education in La Tahzan's book contained the values of Islamic education in faith, morality, worship and national values.
References
Arifin,Muzayyin. Filsafat Pendidikan Islam, Jakarta: Bumi Aksara, 2016
Zuhairini, Filsafat Pendidikan Islam ,Jakarta: Bumi Aksara, 2012.
Kementerian Agama Republik Indonesia, Al-Qur’an, Surakarta: Ziyad Book, 2014.
Daradjat,Zakiah , Problema Remaja di Indonesia, Jakarta: Bulan Bintang, 1987.
M. Musfiqon,“Metodologi Penelitian Pendidikan’, Sidoarjo: Prestasi Publikasi,2012.
Saputra, Adriyanas “Pola Pemikiran Aidh Al Qarni Dalam Menafsirkan A l Qur’an Studi
Analisis Terhadap Tafsir Al Muyassar
Topikin, Nilai-nilai Pendidikan Islam Dalam Buku”La Tahzan” karya Aidh Al-Qarni. IAIN Salatiga , Skripsi S-1, Jurusan Pendidikan Agama Islam Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan Islam IAIN Salatiga, 2017
Aidh Al Qarni, La Tahzan, Qisthi Press:Jakarta,2004.
Syarifuddin. Zakiah, Konsep Pendidikan Islam dalam Buku La Tahzan Terhadap Perkembangan Jiwa Remaja. Institut Ilmu Al-qur’an Jakarta , Skripsi S-1, Jurusan Pendidikan Agama Islam Fakultas Tarbiyah: 2016.
Kurniawati, Nia. Pembelajaran Akidah Akhlak Dan Korelasinya Dengan Peningkatan Akhlak Al-Karimah Peserta Didik. Jurnal Edukasi Islami Jurnal Pendidikan Islam Vol. 0 6 No.12, Januari 2017.