Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Business and Economics

Vol 8 No 1 (2023): June

Leather Wallet Purchasing: Quality, Price, and Advertising Influence
Pengaruh Kualitas Produk, Harga, dan Periklanan terhadap Keputusan Pembelian Dompet Kulit: Studi Kuantitatif



(*) Corresponding Author
DOI
https://doi.org/10.21070/acopen.8.2023.3947
Published
June 26, 2023

Abstract

This descriptive study aimed to examine the impact of product quality, price, and advertising on purchasing decisions for leather wallets at Aris Collection, Tanggulangin Sidoarjo. The research employed a quantitative approach with a sample size of 57 respondents, selected through Simple Random Sampling. Data was collected using a questionnaire and analyzed using multiple linear regression in the SPSS Statistics version 22 program. The results revealed significant effects of product quality, price, and advertising on leather wallet purchasing decisions at Aris Collection. These findings contribute to the understanding of consumer behavior and provide implications for marketers and businesses to enhance their strategies in the competitive leather wallet market. 

Highlights:

  • The study examines the influence of product quality, price, and advertising on purchasing decisions for leather wallets.
  • Multiple linear regression analysis is employed to analyze the data collected through a questionnaire.
  • Significant effects of product quality, price, and advertising on leather wallet purchasing decisions are identified, providing insights for marketers in the industry.

Keywords: Product quality, Price, Advertising, Leather wallets, Purchasing decisions.

References

  1. F. Tjiptono, Pemasaran Jasa-Prinsip, Penerapan dan penelitian, Kedua. Yogyakarta: Andi Offset, 2014.
  2. A. M. Salam, “Pengaruh Kualitas Produk, Harga Produk, Brand Image, Dan Promosi Terhadap Keputusan [2]Pembelian Konsumen Mesin Parut Di Cv Seneng Bareng Sejahtera,” Manajerial, vol. 6, no. 01, p. 82, 2019, doi: 10.30587/manajerial.v6i01.866.
  3. Susanti, D., Wibowo, S. B., & Murwani, “Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kerajinan Kulit Pada Industri Kerajinan Kulit ‘Figha’ Magetan.,” 2013.
  4. F. Anggraini, “Pengaruh Harga , Promosi , Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dimediasi Kepuasan Pelanggan pada Konsumen Gojek,” vol. 08, pp. 86–94, 2020.
  5. G. Kotler, Philip; Amstrong, Prinsio-prinsip pemasaran, Jilid I. Jakarta: Erlangga, 2014.
  6. N. M. A. Fernando, M. F., & Aksari, “Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi, Dan Distribusi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Sanitary Ware Toto Di Kota Denpasar,” 2017.
  7. I. G. A. K. S. Oktavenia, K. A. R., & Ardani, “Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Nokia Dengan Citra Merek Sebagai Pemediasi.,” 2018.
  8. L. A. Silalahi, R. Y. B., & Susantri, “Pengaruh Kualitas Produk, Tempat, dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pakaian Bekas di Pasar Seken Aviari,” 2018.
  9. R. Y. B. Silalahi and L. A. Susantri, “Pengaruh Kualitas Produk, Tempat, dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pakaian Bekas di Pasar Seken Aviari,” J. Elektron. Rekam., vol. 2, no. 2598–8107, pp. 83–94, 2018.
  10. G. P. Putra, Z. Arifin, and Sunarti, “PENGARUH KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DAN DAMPAKNYA TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN (Survei pada Mahasiswa Administrasi Bisnis Fakultas Ilmu Administrasi angkatan 2013 dan 2014 Universitas Brawijaya yang Melakukan Pembelian Paket Data Kampus),” Adhaes. Kleb. und Dicht., vol. 45, no. 6, p. 16, 2017.
  11. H. Aditi, B., & Hermansyur, “engaruh Atribut Produk, Kualitas Produk Dan Promosi, Terhadap Keputusan Pembelian Mobil Merek Honda Di Kota Medan,” 2018.
  12. Y. H. Timoty, S. L. Mandey, and I. W. J. Ogi, “PENGARUH HARGA, MERCHANDISE DAN INOVASI PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DUMP TRUCK 6 RODA di PT. ASTRA INTERNATIONAL ISUZU CABANG MANADO,” J. EMBA J. Ris. Ekon. Manajemen, Bisnis dan Akunt., vol. 6, no. 2, 2018, doi: 10.35794/emba.v6i2.19707.
  13. S. E. S. Ayu Yunefa, “Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Iklan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Lipstik Emina di Yogyakarta.,” 2020.
  14. F. Tjiptono, Pemasaran Jasa, Prinsip, Penerapan, dan Penelitian, Edisi Terb. Yogyakarta: Penerbit ANDI, 2018.
  15. B. Aditi and H. Hermansyur, “Pengaruh Atribut Produk, Kualitas Produk Dan Promosi, Terhadap Keputusan Pembelian Mobil Merek Honda Di Kota Medan,” J. Ilm. Manaj. dan Bisnis, vol. 19, no. 1, pp. 64–72, 2018, doi: 10.30596/jimb.v19i1.1743.
  16. W. Subagja, SE., MM., I. K., & Pramita, “Pengaruh Periklanan Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Merek Samsung,” 2020.
  17. S. Risna, R., Hamid, R. S., & Salju, “Pengaruh Periklanan, Celebrity Endorser dan Label Halal Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Shampo Sunsilk Hijab pada Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Palopo.,” 2020.

Downloads

Download data is not yet available.